ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ 2003 - 2006

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS ? «ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» - 2003-2006

Συμμετοχή σε πρόγραμμα Comenius με τίτλο «Τέχνες και Περιβάλλον» από το 2003 έως και το 2006.

Το σχέδιο "Τέχνες και Περιβάλλον", προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σε διάφορα περιβαλλοντικά θέματα, π.χ. εναλλακτικές μορφές ενέργειας, διαχείριση αποβλήτων κ.τ.λ.. Σαν αποτέλεσμα, θα έχουμε μελλοντικούς ενεργούς πολίτες με περιβαλλοντική συνείδηση. Μια τέτοια εκπαίδευση θα επέτρεπε μια αειφορική ανάπτυξη της κοινωνίας της οποίας οι μαθητές αποτελούν μέρος. Επίσης, αυτό το σχέδιο, έχει στόχο να ενθαρρύνει το σεβασμό ανάμεσα στις ευρωπαϊκές κοινωνίες, μέσα από τη γνώση της δικής τους ταυτότητας και αυτής των υπολοίπων συμμετεχόντων.

? Σε κάθε μια από τις δραστηριότητες σε τοπικό επίπεδο, θα ληφθεί υπ? όψη η καλλιτεχνική, ιστορική και περιβαλλοντική κληρονομιά του  τόπου. Αυτές οι γνώσεις θα μοιραστούν ανάμεσα στα σχολεία, χρησιμοποιώντας τηλεπικοινωνιακά μέσα (δημιουργία δικτυακού τόπου, χρήση e-mail και chat). Στις συναντήσεις η αρχική ομάδα των καθηγητών όλων των συμμετεχόντων σχολείων, θα κάνει συνεδριάσεις, παρουσιάσεις και διδασκαλίες σε κάθε σχολείο. Όλα αυτά θα βασίζονται σε πολιτισμικές και περιβαλλοντικές γνώσεις που θα αποκτηθούν.

? Καθ? όλη την πορεία  του σχεδίου κάθε σχολείο θα φιλοξενήσει για μια φορά την «Διαπολιτισμική και Περιβαλλοντική εβδομάδα».

? Το σχέδιο έχει δημιουργηθεί σύμφωνα με μια διαθεματική βάση, έτσι ώστε τα αντικείμενα που εμπλέκονται σε αυτό να περιλαμβάνονται στο αναλυτικό πρόγραμμα κάθε συμμετέχουσας χώρας.

? Τελικά αποτελέσματα: δημιουργία δικτυακού τόπου, θέματα διδασκαλίας που θα χρησιμοποιηθούν στη διαπολιτισμική και περιβαλλοντική εβδομάδα, εμπειρία στα τηλεπικοινωνιακά μέσα, ανταλλαγή απόψεων μεταξύ καθηγητών και μαθητών διαφορετικών χωρών και βιωματική ενσωμάτωση στη διαπολιτισμική διάσταση της εκπαίδευσης.

 

Οι στόχοι του σχεδίου συνοψίζονται παρακάτω:

 

Α) Η ενθάρρυνση της συνεργατικής μάθησης σαν βασική προσωπική αξία για τους μαθητές των σχολείων μας. Σκοπεύουμε να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας, ώστε να γίνουν υπεύθυνοι, αυτόνομοι πολίτες, με ενδιαφέρον για όσα συμβαίνουν γύρω τους. Σκοπός μας είναι να αποκτήσουν μια κριτική στάση, κατανοώντας ότι είναι «πολίτες του κόσμου», αλλά παράλληλα διατηρώντας και την προσωπική και εθνική τους ταυτότητα.

Β) Η μελέτη της καλλιτεχνικής, ιστορικής και περιβαλλοντικής κληρονομιάς κάθε πόλης που συμμετέχει στο πρόγραμμα. Θα ενθαρρύνουμε τη γνώση της δικιάς μας πολιτισμικής πραγματικότητας, ώστε οι μαθητές να είναι σε θέση να κατανοήσουν σφαιρικά τη δική τους ταυτότητα.

Γ) Η βελτίωση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και καθηγητών των διαφορετικών χωρών. Βοηθώντας την επικοινωνία μεταξύ αυτών θα τους οδηγήσουμε σε ένα καλύτερο επίπεδο γνώσης, ώστε να κατανοούν και να σέβονται τις διαφορετικές πραγματικότητες.

Δ) Η έμφαση στη σπουδαιότητα της αειφορίας για το μέλλον της ανθρωπότητας. Θα εμπλέξουμε τους μαθητές σε θέματα όπως η χρήση της ενέργειας, η διαχείριση των απορριμμάτων, η χρήση εναλλακτικών υλικών,  οι αλλαγές και οι συνέπειες από τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Η προσπάθεια για την καλλιέργεια της ευαισθησίας των μαθητών απέναντι στην αειφορική στάση ζωής, έχει παράλληλα σα στόχο να τους οδηγήσει και στη βελτίωση της συμπεριφοράς τους, αλλά και στην ορθότερη αντιμετώπιση από αυτούς, του σχολείου.

Ε)   Η ενθάρρυνση της χρήσης ξένων γλωσσών, κάτι που θα βοηθήσει στην ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών. Η Αγγλική θεωρείται η κοινή γλώσσα επικοινωνίας. Ωστόσο, έχουμε λάβει υπ? όψη μας την αυξημένη πιθανότητα να επικοινωνήσουμε χρησιμοποιώντας τις μητρικές μας γλώσσες, μια και οι τέσσερις χώρες που εμπλέκονται στο πρόγραμμα έχουν γλώσσες με ελληνικές και λατινικές ρίζες.

Στ) Η χρήση των νέων τεχνολογιών σα μέσα επικοινωνίας. Θα δημιουργήσουμε ένα δικτυακό τόπο, θα οργανώσουμε chats, επικοινωνία με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και βίντεο συνδιάσκεψη. Λόγω της κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας στην οποία ζουν οι μαθητές των συμμετεχόντων σχολείων, θα ενθαρρύνουμε τη χρήση νέων τεχνολογιών και οπτικοακουστικών μέσων, μια και για μερικούς από αυτούς είναι δύσκολο να τα χρησιμοποιούν στην καθημερινή τους ζωή.

Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα:

ΙΣΠΑΝΙΑ

COL·LEGI PARE ENRIC D?OSS?, CATALONIA, SPAIN

ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

ESCOLA SECUND?RIA DE MATIAS AIRES, SINTRA, PORTUGAL

ΡΟΥΜΑΝΙΑ

LICEUL ?I. H. RADULESCU?

ΕΛΛΑΔΑ

1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΕΛΛΑΔΑ