ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

«Ευαισθητοποίηση μαθητών ηλικίας 14-15 ετών,
σχετικά με τα προβλήματα των Ατόμων με Αναπηρία
μέσα από τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες αθλημάτων, τα οποία εντάσσονται στο πρόγραμμα
των παραολυμπιακών αγώνων»

  Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 1) Δημήτριος Καραμπουρνιώτης, Φυσικής Αγωγής, συντονιστής 2) Αλεξάνδρα Νικολαΐδου, Φυσικός.

Στόχοι του προγράμματος:

 

ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ  ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ

  • Γνώση των Διαφορετικών Αθλημάτων και των Προσαρμογών τους.
  • Γνώση γύρω από την Αθλητική Ταξινόμηση και την Αναπηρία.
  • Εμπειρία από την Συνάντηση με έναν Αθλητή Υψηλού Επιπέδου.

ΣΕΒΑΣΜΟΣ & ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

  • Γνώση των Ατομικών Διαφορών.
  • Γνώση για τα Άτομα με Αναπηρία.
  • Βιώματα με την Εμπειρία της Διαφορετικότητας.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ

  • Αποδοχή ότι τα ΑμεΑ έχουν τα ίδια Δικαιώματα για την Συμμετοχή στον Αθλητισμό.
  • Βιώματα γύρω από την Προσβασιμότητα και την έλλειψής της.

ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

  • Βιώματα με την Εμπειρία της Αποτυχίας και της Επιτυχίας (και παρόμοιων συναισθημάτων).
  • Απόκτηση Γνώσεων για τη χρήση Κατάλληλων Μεθόδων Παρακίνησης των Αθλητών με Αναπηρία.

 

Δραστηριότητες:

 

Φωτογραφίες από της δραστηριότητες στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Δείτε την παρουσίαση του προγράμματος, φωτογραφίες, καθώς και ένα video με επίδειξη πετοσφαίρισης.

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

«Το ταξίδι του Οδυσσέα. Από το μύθο στην Ιστορία»

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 1)  Ευαγγελή Βλάχου, Φιλόλογος, συντονίστρια 2) Κωνσταντινιά Νιόπλια, Φιλόλογος.

Στόχοι του προγράμματος:

Καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής ικανότητας των μαθητών.

Ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας τους.

Έκφραση μέσα από τη δραματοποίηση και την τέχνη.

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος:

(διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση)

 

1ος ΜΗΝΑΣ

Συγκέντρωση μαθητών, συζήτηση για την αναζήτηση του υλικού.

Χωρισμός σε ομάδες.

2ος ΜΗΝΑΣ

Επεξεργασία αποσπασμάτων της Οδύσσειας, δραματοποίηση, διασκευές αποσπασμάτων με πρωτοβουλία των μαθητών.

3ος ΜΗΝΑΣ

Αναζήτηση των χαρακτηριστικών του σύγχρονου Οδυσσέα.

Ταξίδι στο χώρο και στο χρόνο.

Καταγραφή πληροφοριών, εμπειριών.

4ος ΜΗΝΑΣ

Συγκέντρωση υλικού, εκτίμηση.

Διαδικασία διαμόρφωσης εντύπου.

5ος ΜΗΝΑΣ

Παρουσίαση, αξιολόγηση.

 

Προϊόν του προγράμματος είναι το έντυπο που αφορά την ιστορία του Οδυσσέα και τις σύγχρονες εκδοχές της.

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

«Η Βιβλιοθήκη ως χώρος ενεργού συμμετοχής

στη Σχολική Πραγματικότητα»

  Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 1) Κωνσταντινιά Νιόπλια, Φιλόλογος, συντονίστρια, 2) Μαρία Δαΐκίδου, Φιλόλογος.

Στόχοι του προγράμματος:

  • Η ουσιαστική παρέμβαση για ορθολογιστική χρήση των πόρων που μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα σχολικό περιβάλλον, όπως είναι η σχολική βιβλιοθήκη.
  • Η καλλιέργεια της ικανότητας να συμμετέχουν οι μαθητές σε ομάδα και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσα από τη βιωματική προσέγγιση.

Ανάπτυξη δραστηριοτήτων:

 

1ος ΜΗΝΑΣ

Ανάπτυξη και κατανόηση του θέματος.

Δημιουργία ομάδων ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων.

2ος ΜΗΝΑΣ

Χρήση του διαδικτύου με σκοπό τη συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με την οργάνωση των βιβλιοθηκών και τη μελέτη των λογοτεχνικών βιβλίων.

3ος ΜΗΝΑΣ

Χρήση του προγράμματος ηλεκτρονικής καταγραφής που θα βοηθήσει στην εισαγωγή των στοιχείων που αφορούν το βιβλίο και το δανειζόμενο.

Πληροφορίες για το συγγραφέα Άρη Φακίνο.

4ος ΜΗΝΑΣ

Καταγραφή και καταχώρηση  των στοιχείων που αφορούν τα ήδη υπάρχοντα βιβλία της σχολικής βιβλιοθήκης.

5ος ΜΗΝΑΣ

Συγκέντρωση υλικού από βιβλία Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου σχετικού με τα υπό εξέταση λογοτεχνικά βιβλία.

6ος ΜΗΝΑΣ

Αξιολόγηση του προγράμματος - Απολογισμός.

 

Φωτογραφίες από τη συμμετοχή στην Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, την Πέμπτη 21 Μαρτίου, 2013 και αφίσα:

 

 

Διοργάνωση Έκθεσης Βιβλίου, από τις 14 - 24 Μαΐου 2013 και αφίσα:

 

Δείτε την παρουσίαση του προγράμματος.

 

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

«Ρυθμοί της Γης -  Ήχοι της Φύσης: Αναπαραγωγή κρουστών
από τη Δυτική Αφρική και τη Λατινική Αμερική»

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 1) Ευγενία Μπάτζιου, Γεωλόγος, συντονίστρια 2) Χρήστος Ξανθός, Μουσικός 3) Κωνσταντίνα Βλάχου, Καλλιτεχνικών.  

Ανάπτυξη δραστηριοτήτων:

  • Σύσταση της ομάδας - Γνωριμία των μελών, μέσα από θεατρικό παιχνίδι.
  • Καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης με βιωματικές ασκήσεις.
  • Χωρισμός σε ομάδες μέσα από θεατρικό παιχνίδι, ανάθεση εργασιών σχετικών με το θέμα του προγράμματος (μουσικά όργανα της Δυτικής Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής).
  • Κατασκευές  μουσικών οργάνων (κρουστά από νεροκολοκύθα, σείστρα, γκουίρο, μπαστούνια της βροχής).
  • Πρόβες για τη μουσική παράσταση «Το βιβλίο της Ζούγκλας» η οποία  περιλαμβάνει εικόνα, αφήγηση, μουσική, τραγούδι  και  ήχους της φύσης  με συνοδεία  μουσικών οργάνων  που κατασκεύασαν οι μαθητές. Εκμάθηση προγράμματος επεξεργασίας ήχου. Επεξεργασία ηχητικού υλικού για την πλαισίωση της παράστασης.

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ παιδείας που διοργανώθηκε από το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2013. Δείτε την παρουσίαση του προγράμματος εδώ. Επίσης, η πολιτιστική ομάδα επισκέφθηκε το 2ο και 3ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου στις 16 και 18 Απριλίου 2013 καθώς και στις 15 Μαΐου 2013 και παρουσίασε τη Μουσική Παράσταση με τίτλο «Μόγλης - Το Βιβλίο της Ζούγκλας».

 

Φωτογραφίες από τις παραστάσεις:

 

Η αφίσα των παραστάσεων:

 

Δείτε ένα βίντεο από τις παραστάσεις.

 

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

«Ηλεκτρονική Ανακύκλωση

- ΗΛΙΟΣ - Ηλεκτρονικά Λήμματα

Ιεραρχία Οικονομία Συνεργασία»

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 1) Χρήστος Κοζαλάκης, Τεχνολόγος, συντονιστής 2) Παναγιώτης Παγανός, Μαθηματικός, 3)  Άννα Μιχαηλίδου, Πληροφορικός 4) Βασίλειος Πολίτης, Κοινωνιολόγος.

Στόχοι του προγράμματος

  • Η ουσιαστική κριτική παρέμβαση σε θέματα ηλεκτρονικής ανακύκλωσης.
  • Η καλλιέργεια της ικανότητας να συμμετέχουν οι μαθητές σε ομάδα και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσα από τη βιωματική προσέγγιση.

Ανάπτυξη δραστηριοτήτων:

 

1ος ΜΗΝΑΣ

Παρουσίαση στόχων, δομή προγράμματος.

Εφαρμογές που θα αναπτυχθούν.

Δημιουργία ομάδων με βάση τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις

των μαθητών.

Κατανομή αρμοδιοτήτων.

2ος ΜΗΝΑΣ

Εντοπισμός - καταγραφή των σημείων επέμβασης.

3ος ΜΗΝΑΣ

Βασικοί κανόνες σχετικοί με την ηλεκτρονική ανακύκλωση.

Προτάσεις Παρέμβασης στο τοπικό αλλά και το ευρύτερο περιβάλλον.

Καταγραφή δραστηριοτήτων.

4ος ΜΗΝΑΣ

Οι μαθητές ιεραρχούν τα σημεία που απαιτείται παρέμβαση και προτείνουν λύσεις.

Οι μαθητές ορίζουν διαδικασίες για την ορθολογιστική χρήση και αξιοποίηση του ηλεκτρονικού απόβλητου.

Οι ομάδες ενεργούν και συνεργάζονται.

5ος ΜΗΝΑΣ

Συμπλήρωση ερωτηματολογίου.

Απολογισμός έργου - Συμπεράσματα.

Δημοσιοποίηση του προγράμματος.

 

Φωτογραφίες από την εργασία στην τάξη:

 

 

Φωτογραφίες από την Έκθεση Ηλεκτρονικής Ανακύκλωσης:

 

 

Η αφίσα της έκθεσης:

 

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε την παρουσίαση του προγράμματος.  

 

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

«Η Συνδρομή του εθελοντισμού
στην Αντιμετώπιση των Συνθηκών Διαβίωσης
που επηρεάζονται από το Φυσικό Περιβάλλον
- ΔΙΑΣ- Διαχείριση Ικανοτήτων

για Αρωγή και Στήριξη»

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 1) Άννα Μιχαηλίδου, Πληροφορικός, συντονίστρια, 2) Περσεφόνη Λιάπη, Θεολόγος, 3)  Χρήστος Ξανθός, Μουσικός 4) Αργυρώ Τούπαλα, Γερμανικής Φιλολογίας.

Ανάπτυξη δραστηριοτήτων:

  • Σύσταση της ομάδας-Γνωριμία των μελών-Προσδοκίες από την ομάδα και από το πρόγραμμα. Σύνταξη του συμβολαίου της ομάδας. Υπογραφή του συμβολαίου από κάθε μέλος της ομάδας.
  • Βιωματικές ασκήσεις-Καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης.
  • Οργάνωση φιλανθρωπικού παζαριού με σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων και απόδοσή τους κατά ένα ποσοστό για την κάλυψη των αναδοχών Actionaid που έχει αναλάβει το σχολείο μας και κατά ένα άλλο ποσοστό στο σύλλογο αυτιστικού παιδιού ΕΛΠΙΔΑ που εδρεύει στο Ωραιόκαστρο.

Φωτογραφίες από το Φιλανθρωπικό Χριστουγεννιάτικο Παζάρι:

 

  • Χρήση του διαδικτύου και εύρεση πληροφοριών σχετικά με τον εθελοντισμό, την πολιτική που ακολουθείται στην Ελλάδα και τις οργανώσεις προσφοράς βοήθειας στον αναπτυσσόμενο κόσμο (Actionaid, Unisef, κ.τ.λ.).
  • Βιωματική άσκηση - Συζήτηση - Kαταγραφή στοιχείων.
  • Συζήτηση σχετικά με τους τρόπους που μπορεί να υιοθετηθούν για συγκέντρωση πόρων και απόδοση αυτών σε μη κυβερνητικές οργανώσεις, όπως οι προηγούμενες. Δημιουργία φόρμας και καταγραφή των στοιχείων.
  • Ανακοίνωση πληροφοριών και των αποτελεσμάτων της έρευνας - Συζήτηση - Σύνταξη ερωτηματολογίου - Ενδιάμεση Αξιολόγηση.
  • Χωρισμός σε ομάδες και σχεδίαση ενός σήματος για το πρόγραμμα από τα μέλη της κάθε ομάδας. Επιλογή του καλύτερου σήματος με ψηφοφορία.
  • Οι μαθητές της ομάδας συζητούν και αξιολογούν την τρέχουσα οικονομικοκοινωνική κατάσταση στην Ελλάδα και προχωρούν σε δράσεις που μπορούν να βοηθήσουν ή να ανακουφίσουν τους οικονομικά ασθενέστερους κατοίκους της περιοχής μας.
  • Συμμετοχή σε εθελοντική δράση συγκέντρωσης πλαστικών καπακιών υπό την αιγίδα του Συλλόγου Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων Νομού Πέλλας. Τα καπάκια μετατρέπονται σε αναπηρικά αμαξίδια και ορθοπεδικά είδη.

 

  • Συζήτηση - Αξιολόγηση της δράσης. Προετοιμασία επίσκεψης στο σύλλογο αυτιστικού παιδιού ΕΛΠΙΔΑ Ωραιοκάστρου.
  • Επίσκεψη - Ενημέρωση και απόδοση του χρηματικού ποσού που είχε συγκεντρωθεί στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι, στο σύλλογο ΕΛΠΙΔΑ.
  • Αξιολόγηση της επίσκεψης. Συζήτηση.
  • Χωρισμός σε ομάδες. Δημιουργία ερωτηματολογίου από κάθε ομάδα και απάντησή του.
  • Συμμετοχή σε φιλανθρωπικό αγώνα δρόμου στις 31 Μαρτίου 2013, με σκοπό τη στήριξη του συλλόγου ΕΛΠΙΔΑ.

 

  • Δημιουργία ομάδων. Συζήτηση σχετικά με την οργάνωση τριήμερης επίσκεψης της περιβαλλοντικής ομάδας.
  • Καθορισμός ως τόπου επίσκεψης τα Τρίκαλα - Μετέωρα και εύρεση πληροφοριών. Χρήση του διαδικτύου - Καταγραφή πληροφοριών. Προετοιμασία για την επίσκεψη.
  • Συζήτηση σχετικά με την επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα - Μετέωρα. Παρατηρήσεις - Απολογισμός.
  • Απολογισμός συνολικά του προγράμματος - Συμπεράσματα.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε την παρουσίαση του προγράμματος.

Στα πλαίσια των παραπάνω τεσσάρων προγραμμάτων, πραγματοποιήθηκε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στα Τρίκαλα - Μετέωρα, από τις 5 έως τις 7 Απριλίου 2013.

Η επίσκεψη περιλάμβανε:

  • Περιήγηση στα Τρίκαλα με ξενάγηση στο Κουρμούμ Τζαμί και στο Φρούριο Τρικάλων.
  • Ξενάγηση στο Μύλο Ματσόπουλου (πολυχώρος διαμορφωμένος σε παλιό Μύλο).
  • Επίσκεψη στο Περτούλι. Παρακολούθηση του προγράμματος τα «Τα Μυστικά του Δάσους», διάρκειας 3 ωρών, που διοργανώνονται από την Ομάδα Ειδικής Θεραπευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής, ΣΤΕΓΗ.
  • Επίσκεψη και ξενάγηση στη Μονή Αγίου Στεφάνου Μετεώρων.
  • Περιήγηση στη Λίμνη Πλαστήρα.