ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

«Ζω δίπλα στο Δάσος»

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 1) Παναγιώτης Παγανός, Μαθηματικός, συντονιστής 2) Περσεφόνη Λιάπη, Θεολόγος και 3) Αργυρώ Τούπαλα, Γερμανικής Φιλολογίας.

Στόχοι του προγράμματος:

? Συνεργασία - Ομαδικότητα.

? Ευαισθητοποίηση στα περιβαλλοντικά ζητήματα.

? Εθελοντική προσφορά στη φροντίδα και τη διατήρηση του δάσους.

? Απόκτηση χρήσιμης γνώσης - Ανάληψη ευθύνης.

? Συμμετοχή σε εθελοντικές δράσεις με θέμα το δάσος για κοινωνικούς σκοπούς.

Δραστηριότητες:

 Φωτογραφίες από την εργασία στην τάξη:

Εικαστικές δημιουργίες:

Περιηγήσεις στο Δάσος Ωραιοκάστρου:

Φύτευση στην αυλή του σχολείου:

Εκδηλώσεις σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πληροφόρησης της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής:

Από την τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στα πλαίσια των προγραμμάτων:

Δάσος Φράξου:

 

Πορτοκαλαιώνας στην Άρτα:

Η Αφίσα:

 

 

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

«Δημιουργία Θεματικού Ηλεκτρονικού Μουσείου στο Σχολείο»

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 1) Γεώργιος Αρβανιτίδης, Γεωπόνος, συντονιστής, 2) Άννα Μιχαηλίδου, Πληροφορικός, 3) Περσεφόνη Λιάπη, Θεολόγος και 4) Βασίλειος Πολίτης, Κοινωνιολόγος.

Στόχοι του προγράμματος:

? Η ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ:

? Ανάπτυξη της έννοιας του Θεματικού Μουσειακού Εκθέματος.

? Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσα από τη βιωματική προσέγγιση.

? Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΟΠΩΣ Η:

? Επίδραση των νέων τεχνολογιών στην:

? εφαρμογή του μαθητοκεντρικού προγράμματος διδασκαλίας, με αφετηρία τις ανάγκες των μαθητών/-τριών και την προώθηση της ενεργητικής συμμετοχής στη διαδικασία της μάθησης.

? Ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας - Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία - μεταξύ των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο μαθητών όσο και εκπαιδευτικών.

? Ανίχνευση των κλίσεων και δυνατοτήτων των μαθητών.

Δραστηριότητες:

 Φωτογραφίες με τα μουσειακά εκθέματα και τις προθήκες που δημιουργήθηκαν:

Προθήκες:

 

Μουσειακά Εκθέματα:

Αφίσα:

 

 

Εικαστική δημιουργία - Κάδρο με καλώδια και δισκέτες:

 

 

Δείτε την παρουσίαση του προγράμματος. 

 

Πρότυπο Βεβαίωσης:

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

«Γυναικείες μορφές στο Αρχαίο

και Σύγχρονο Ελληνικό Θέατρο»

Συμμετέχων Εκπαιδευτικός: 1) Σάββας Φράγκος, Φιλόλογος, συντονιστής.

Πρόλογος από τον υπεύθυνο του προγράμματος:

Τι έχει αλλάξει στις σχέσεις των δυο φύλων; Πόσο ελεύθερη είναι η γυναίκα να αποφασίζει για τη ζωή της; Πόσο καταπιεστική μπορεί να είναι η οικογένεια; Πού μπορεί να μας οδηγήσει ο έρωτας; Το τίμημα για τις επιλογές μας είναι η μοναξιά; Αυτά είναι τα ερωτήματα που απασχόλησαν τη φετινή χρονιά μια ομάδα 22 μαθητών και μαθητριών της Γ' Γυμνασίου.

Προσπαθήσαμε να δώσουμε απαντήσεις μέσα από τα κείμενα: Μήδεια του Ευριπίδη, Μήδεια του Ζαν Ανούιγ, Νόρα του Ε. Ίψεν, Στέλλα Βιολάντη του Γ. Ξενόπουλου. Συμπληρωματικά διαβάσαμε τη Σονάτα του σεληνόφωτος του Γ. Ρίτσου και το κείμενο της Λένας Κιτσοπούλου (είν' η αγάπη φονικό που ζωντανό σ΄αφήνει...) που γράφτηκε για την παράσταση "Γκόλφω" του Εθνικού Θεάτρου (2013).

Ήταν μια προσπάθεια που ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2014. Στη διάρκεια των έξι μηνών που δουλέψαμε όλοι μαζί έγιναν προτάσεις, δόθηκαν ερμηνείες και διαφορετικές απαντήσεις, διαφωνήσαμε.

Σήμερα που φτάσαμε στο τέλος θέλω να ευχαριστήσω τους μαθητές και τις μαθήτριές μου και να τους ευχηθώ αυτό που ο Αφηγητής φωνάζει στη Νόρα, όταν αυτή ανοίγει την πόρτα του σπιτιού της και φεύγει μέσα στη νύχτα αφήνοντας τα πάντα πίσω της:

Καλή τύχη!

Σάββας Φράγκος

Μάιος 2015


Δραστηριότητες:

 Φωτογραφίες από τις πρόβες:

 

Αφίσες:

 

 

Tο Τριαντάφυλλο (Rose) από την Bette Midler (κλείσιμο της παρουσίασης):

 

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

«Αισθητική Παρέμβαση στο χώρο στου Σχολείου»

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 1) Κωνσταντίνα Βλάχου, Καλλιτεχνικών, συντονίστρια 2) Ευγενία Μπάτζιου, Γεωλόγος.

Στόχοι του προγράμματος:

? Ενθάρρυνση και συγχρόνως άσκηση των μαθητών στην ομαδική εργασία.

? Καλλιέργεια αισθητικής αγωγής και κριτικής σκέψης.

? Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης.

? Απόκτηση δεξιοτήτων.

? Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης - Αυτοπεποίθησης.

? Ψυχαγωγία.

Δραστηριότητες:

 Φωτογραφίες από τις συμμετοχικές δράσεις:

Εικαστικές δημιουργίες:


Η Ομάδα του προγράμματος: