ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας

«Ρομποτική»

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 1) Άννα Μιχαηλίδου, Πληροφορικός, συντονίστρια και 2) Γεώργιος Αρβανιτίδης, Γεωπόνος.

Δραστηριότητες:

Μαθήματα στο Εργαστήριο Πληροφορικής.

25 Φεβρουαρίου 2018

Συμμετοχή μαθητών

στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO

Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες - Φρυκτωρίες.

 

18 Απριλίου 2018

Συμμετοχή μαθητών στο 10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής.

 

Η εργασία μας συνοπτικά.

 

Φεστιβάλ Ρομποτικής 24 Μαΐου 2018

 

 

 

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα

«Φυσικό και Πολιτιστικό Περιβάλλον: Επίδραση στην καθημερινή ζωή και στην διαμόρφωση παράδοσης στην διατροφή.»

 
Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 1) Πέρσα Λιάπη, Θεολόγος  συντονίστρια 2) Χρήστος Ξανθός, Μουσικός, 3) Βασίλειος Πολίτης, Κοινωνιολόγος.
 

Κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκε πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, με θέμα την επίδραση του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος στην καθημερινή ζωή και ιδιαίτερα στην διαμόρφωση παραδοσιακής διατροφής.

Η διατροφή είναι ένα κομμάτι της καθημερινής ζωής και η παράδοσή της διαμορφώνεται από αρκετούς παράγοντες.

Το φυσικό περιβάλλον, το κλίμα, η γεωγραφία, η μορφολογία του εδάφους και η επαγγελματική δραστηριότητα ασκούν σημαντική επίδραση στις διατροφικές επιλογές των ανθρώπων.

Επίσης, το πολιτιστικό περιβάλλον με τη μορφή της γλώσσας, της Ιστορίας, της Θρησκείας και των εθίμων, είναι καθοριστικής σημασίας παράγοντας για την παραδοσιακή διατροφή.

Για την υλοποίηση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες επέλεξαν την βιωματική μάθηση, μέσα από την ανάληψη ρόλων σε θεατρικό δρώμενο, το οποίο έγγραψε και σκηνοθέτησε η κ. Περσεφόνη Λιάπη.

 

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

«Μουσικές Γέφυρες αντανακλάσεις της νεανικής επικοινωνίας μέσα από Μουσικούς και Θεατρικούς δρόμους»

 

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 1) Χρήστος Ξανθός, Μουσικός, συντονιστής 2) Πέρσα Λιάπη, Θεολόγος.

Σκοπός:

Σκοπός του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη μουσικών δεξιοτήτων (φωνητική και οργανική εκτέλεση) και η ανάπτυξη δράσεων μέσω της μουσικής οι οποίες  προώθησαν την επικοινωνία των μελών του προγράμματος μεταξύ τους αλλά και με άλλες κοινωνικές ομάδες, εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος. 

Πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

1. Παρουσίαση χριστουγεννιάτικου προγράμματος στους μαθητές του Γυμνασίου μας.

2. Υποστήριξη του χριστουγεννιάτικου φιλανθρωπικού μπαζάρ του σχολείου.

3. Παρουσίαση χριστουγεννιάτικου προγράμματος στο "Δέντρο των Ευχών" στη Νέα Μάδυτο.

4. Παρουσίαση του χριστουγεννιάτικου μουσικού δρώμενου στα αυτιστικά παιδιά του ιδρύματος "Ελπίδα" στο Ωραιόκαστρο.

5. Συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ.κ. Ειρηναίο και συμμετοχή σε ζωντανή ραδιοφωνική εκπομπή της Αρχιεπισκοπής Κρήτης με παγκόσμια εμβέλεια.

 

Την Τετάρτη 23 Μαΐου 2018, στο αμφιθέατρο του ΟΑΕΔ Ωραιοκάστρου, έγινε με μεγάλη επιτυχία η παρουσίαση των παρακάτω δύο προγραμμάτων του σχολείου:

1. Πολιτιστικό Πρόγραμμα: "Μουσικές γέφυρες- αντανακλάσεις της νεανικής επικοινωνίας μέσα από μουσικούς και θεατρικούς δρόμους".

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Χρήστος Ξανθός, Περσεφόνη Λιάπη

Παρουσιάστηκε:

"ΜΟΥΣΙΚΗ, ΕΝΑΣ ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ"

Μουσικοθεατρική παράσταση:

1ο θεατρικό δρώμενο:

"Όταν η γλώσσα δεν είναι ο τρόπος για την επικοινωνία και η μουσική γίνεται η γέφυρα για την προσέγγιση και την συναισθηματική αλληλεπίδραση του ανθρώπινου..."

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Περσεφόνη Λιάπη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Βασίλειος Πολίτης

Έπαιξαν: Ανδρέας Γεωργαντζέλης, Γεώργιος Γιαπιτζόγλου, Αναστασία Σεϊτανίδου, Χριστίνα Αντωνιάδου, Δανάη Βουιτόβιτς, Νικόλαος Αλυγιζάκης, Μαριάνθη Λόλα, Ελευθέριος Εσπιαλίδης, Κωνσταντίνα Λαζαροπούλου, Κωνσταντίνα Κοντολέων, Αλέξανδρος Αστερίου, Νικολέτα Ντελοπούλου, Αικατερίνη Γκουντή.

2ο θεατρικό δρώμενο:

"Μια πρόταση για την θεραπεία της μοναξιάς και της απομόνωσης του νέου της εποχής μας, που έιναι συνέπειες της υπερβολικής ενασχόλησης με τα ηλεκτρονικά μέσα και του bulling".

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Περσεφόνη Λιάπη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Βασίλειος Πολίτης

'Επαιξαν: Ελευθέριος Εσπιαλίδης, Τέα Κόσμαγιατς, Αθανάσιος Αθανασιάδης, Κωνσταντίνα Λαζαροπούλου, Ευαγγελία Κοσμοπούλου, Αλέξανδρος Βουκσάνοβιτς, Νικόλαος Αλυγιζάκης.

Χορωδία- Ορχήστρα

Ακούστηκαν τα τραγούδια:

1. Άνθρωπε αγάπα - POLL

2. Εγώ κι εσύ μαζί- Randy Newman/ Τζίμης Πανούσης

3. Stand my me - Ben King

4. Δες πιο πέρα κι απ' το φως- Nikola Piowanni/ Κώστας Φασουλάς

5. Να με προσέχεις- Νίκος Πορτοκάλογλου

6. Έλα σε μένα- Μάνος Χατζιδάκις- Νίκος Γκάτσος

7. What a wonderful world- George White, Bob Thiele

Μουσική Διδασκαλία- Διεύθυνση: Χρήστος Ξανθός

Χορωδία: Γεωργία- Όλγα Λαμπριανίδου, Ζωή Πε΄ριφανου, Μαργαρίτα Καραφώτη, Αικατερίνη Κυριακού, Καλλιόπη Σιώκα, Μαρία Αναστασιάδου, Ηλιάνα Ανδρέογλου, Χρυσούλα Βουζίκη, Αντωνία Ζουμπούλη, Ελευθεριάδου Σοφία, Παρασκευή Καϊσίδου, Ελένη-Μαρία Καραφώτη, Ουρανία Παγανού, Αργυρώ Χαραβιτσίδου, Γεωργία Ψάρρα, Αστερία Μπαρουτούδη, ελένη Ναούμ, Αναστασία Παπαδ'ακη, Μικαέλα Περντρέστα, Τσάρα Βασιλική, Σοφία Ελευθεριάδου.

Ορχήστρα: Μαργαρίτα-Θεοδώρα Βασιλειάδου, Λεωνίδας Παπούδης, Κωνσταντίνος Γκέρτσης, Κωνσταντίνου Λάμπρου, Δανάη Καρύδη, Αγγελική Κουβράκη, Χρήστος Ιγνατιάδης, Διονύσιος Παπαϊωάννου, Μιχαήλ Βουσβουκής.

2. Περιβαλλοντικό πρόγραμμα: "Φυσικό και Πολιτιστικό περιβάλλον. Επίδραση στην καθημερινή ζωή και στην διαμόρφωση παράδοσης στην διατροφή".

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Περσεφόνη Λιάπη, Χρήστος Ξανθός, Βασίλειος Πολίτης.

Παρουσιάστηκε:

"ΓΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ" Θεατρική Παράσταση:

"Οι παραδοσιακές διατροφικές συνήθειες του ανθρώπου διαμορφώνονται από διάφορους παράγοντες. Καθοριστικό είναι το φυσικό και το πολιτιστικό περιβάλλον, με την επίδραση που ασκούν γενικότερα στην καθημερινή ζωή".

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Περσεφόνη Λιάπη

Βοηθός σκηνοθέτη: Βασίλειος Πολίτης

Έπαιξαν: Τέα Κόσμαγιατς, Δανάη Βουιτόβιτς, Ουρανία Παγανού, Αθανάσιος Αθανασιάδης, Ελευθερία Περιστέρη, Ελευθέριος Εσπιαλίδης, Χριστίνα Αντωνιάδου, Ευαγγελία Κοσμοπούλου, Νικολέτα Ντελοπούλου, Νικόλαος Κούσης, Αναστασία Σεϊτανίδου, Καλλιόπη Σιώκα, Γεώργιος Γιαπιτζόγλου, Ελένη-Μαρία Καραφώτη, Ανδρέας Γεωργαντζέλης, Μαρία Αναστασιάδου, Παρασκευή Καϊσίδου, Αλέξανδρος Αστερίου, Αικατερίνη Γκουντή, Αλέξανδρος Βουκσάνοβιτς, Μαριάνθη Λόλα, Κωνσταντίνος Γκέρτσης, Αστερία Μπαρουτούδη, Αντώνιος Γκουντή, Κωνσταντίνα Κοντολέων, Νικόλαος Αλυγιζάκης, Πέτρος Βλαχάκης, Κωνσταντίνα Λαζαροπούλου, Νικόλαος Κουιμτζίδης.

 

 
 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

«Φωτογραφία και Δημιουργία»

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 1) Γεώργιος Αρβανιτίδης, Γεωπόνος, συντονιστής, 2) Άννα Μιχαηλίδου, Πληροφορικός, 3) Παναγιώτης Παγανός, Μαθηματικός.

Δραστηριότητες:

 Εργασία στην τάξη:

 

Τετάρτη 23 Μαΐου 2018 - Αμφιθέατρο ΟΑΕΔ

Έκθεση φωτογραφίας

 

{

Έργα Μαθητών

Εύα Αθανασιάδου, Γ1

Κυριακή Ανθουλάκη, Γ1

 

Μάγδα Βενέτη, Α4

 

Μάριος Γράνης, Γ1

Θανάσης Κεφαλαδέλης, Γ2

Σιφία Κλεμπετσάνη, Γ2

Μελάνα Σκιτοτομίδου, Α5

Γιάννης Παπιομύτογλου, Α3

8-12{/gallery}

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

«Με όχημα την Τέχνη του Θεάτρου»

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 1) Ευγενία Μπάτζιου Γεωλόγος, συντονίστρια, 2) Κωνσταντίνα Βλάχου, Καλλιτεχνικών και 3) Ευαγγελή Βλάχου, Φιλόλογος.

Δραστηριότητες:

Η πολιτιστική ομάδα ακολούθησε τα βήματα του θεάτρου του καταπιεσμένου, Οι δραστηριότητες περιελάμβαναν:

1. Θεατρικά παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης και εμψύχωσης της ομάδας.

2. Παιχνίδια στάτους.

3. Θεατρικά παιχνίδια που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε κοινωνικά θέματα που αφορούν ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

4. Το θέατρο εικόνα ("ομαδικά γλυπτά" με σχετικά θέματα και δυνατότητα παρέμβασης και τροποποίησης από το κοινό, ως προσομοίωση του θεάτρου του καταπιεσμένου, κ. ά.).

5. Το θέατρο forum, βασική μορφή του θεάτρου του καταπιεσμένου.

Οι μαθητές κάθε ομάδας, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών αλλά και των προσωπικών τους εμπειριών, επινόησαν ένα σενάριο καθώς και τον τρόπο παρουσίασης (θέατρο σκιών κ.ά.). Χρησιμοποιώντας τις τεχνικές της "ανακριτικής καρέκλας", του "διάδρομου της συνείδησης" και της "δημιουργικής γραφής", εμβάθυναν στους ρόλους και κατέγραψαν τα χαρακτηριστικά τους. Στη συνέχεια, παρουσίασαν με αυτοσχεδιασμό ορισμένες σκηνές του έργου και έγραψαν τα σενάρια (δυο δρώμενα με θέματα τον ενδοσχολικό εκφοβισμό).

Στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας, οι ομάδες παρουσίασαν τα δρώμενα στους μαθητές του σχολείου και τους έδωσαν τη δυνατότητα συμμετοχής, μέσα από το διάλογο και το θεατρικό παιχνίδι.

Συμμετέχοντες μαθητές

1ο δρώμενο

Γουσίδου Αικατερίνη, Κασταβάρη Δέσποινα, Κατσάγγελος Γεώργιος, Κωνσταντινίδου Ελένη, Λαμπριανίδου Όλγα, Μοσχοβοπούλου Παρασκευή, Μπάτου Μαρία, Μπίτσης Γεώργιος, Αθανασίου Αρχοντής, Κοτανίδης Ιωάννης, Σκουλάς Αδαμάντιος, Συμεωνίδου Κωνσταντίνα.

2ο δρώμενο

Πολίτης Γεώργιος, Κουρτίδης Ορέστης, Διαλυνάς Νικόλαος, Μουρουζίδου Μιχαέλα, Ποϊράζη Αικατερίνη, Σεμερτζίδου Σοφία, Σούλτη Μαρία

 Δραστηριότητες του προγράμματος:

Παρουσίαση στο σχολείο:

 
 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

«Μπορείς να μου αλλάξεις γνώμη; Ρητορική η Τέχνη της πειθούς»

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 1) Χαρίκλεια Τζάτζου , Αγγλικής Φιλολογίας, συντονίστρια, 2) Ιωάννα Λυμπιτσούνη, Φιλόλογος.

Στόχοι:

Η αντιμετώπιση της αγοραφοβίας.

Ο σεβασμός της αντίθετης άποψης.

Η απόκτηση αυτοπεποίθησης.

Η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.

Η τεκμηρίωση και δόμηση του προφορικού λόγου.

Συμπέρασμα:

Οι μαθητές αγκάλιασαν το πρόγραμμα, ενθουσιάστηκαν με την όλη διαδικασία και σταδιακά απέκτησαν αυτοπεποίθηση, καθώς μέρα με τη μέρα έβλεπαν τον εαυτό τους να βελτιώνεται και να γίνεται καλύτερος ομιλητής.

Η δική τους εκτίμηση είναι ότι επρόκειτο για μια πολύ ενδιαφέρουσα, χρήσιμη και διασκεδαστική εμπειρία, της οποίας τα αποτελέσματα θα συνεχίσουν να φαίνονται στο εγγύς μέλλον.

 Δραστηριότητες:

1. Σε κάθε συνάντηση δινόταν ένα γνωστό ή άγνωστο θέμα στους μαθητές, ορισμένος χρόνος προετοιμασίας και τις περισσότερες φορές και έντυπο υλικό.

2. Μετά τη διεξαγωγή του αγώνα, ακολουθούσε εποικοδομητική - κριτική συζήτηση - σχολιασμός, συνολικά πάνω στον αγώνα (παρατηρήσεις, απορίες, αυτοκριτική, προτάσεις βελτίωσης). Όπως αποδείχτηκε, οι ίδιοι οι μαθητές ήταν αρκετά σκληροί κριτές του εαυτού τους, γεγονός που τους οδηγούσε σε συνεχή αυτοβελτίωση.

3. Η βασική ομάδα, συμμετείχε στους Α' ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ.

4. Στα πλαίσια των δράσεων της θεματικής εβδομάδας, όλοι οι μαθητές του προγράμματος παρουσίασαν αγώνες στους μαθητές της Α' και Γ' τάξης, με θέματα που σχετίζονταν με τη θεματολογία της. Επρόκειτο για αγώνες επίδειξης, με απώτερο σκοπό να έχουν μια πρώτη επαφή οι μικρότεροι μαθητές με το πρόγραμμα.