Αρχική » Comenius

036637

 

Comenius

ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ 2003 – 2006
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS 
«ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»

Συμμετοχή σε πρόγραμμα Comenius με τίτλο 
«Τέχνες και Περιβάλλον» από το 2003 έως και το 2006.

Το σχέδιο “Τέχνες και Περιβάλλον”, ευαισθητοποίησε τους μαθητές σε διάφορα περιβαλλοντικά θέματα, π.χ. εναλλακτικές μορφές ενέργειας, διαχείριση αποβλήτων κ.τ.λ.. Σαν αποτέλεσμα, τέθηκαν οι βάσεις για μελλοντικούς ενεργούς πολίτες με περιβαλλοντική συνείδηση. Μια τέτοια εκπαίδευση θα επέτρεπε μια αειφορική ανάπτυξη της κοινωνίας της οποίας οι μαθητές αποτελούν μέρος. Στόχος του σχεδίου ήταν να ενθαρρύνει το σεβασμό ανάμεσα στις ευρωπαϊκές κοινωνίες, μέσα από τη γνώση της δικής τους ταυτότητας και αυτής των υπολοίπων συμμετεχόντων.

1. Σε κάθε μια από τις δραστηριότητες σε τοπικό επίπεδο, λήφθηκε υπ’ όψη η καλλιτεχνική, ιστορική και περιβαλλοντική κληρονομιά του  τόπου. Αυτές οι γνώσεις μοιράστηκαν ανάμεσα στα σχολεία, χρησιμοποιώντας ψηφιακά μέσα (δημιουργία δικτυακού τόπου, χρήση e-mail και chat). Στις συναντήσεις, η αρχική ομάδα των καθηγητών όλων των συμμετεχόντων σχολείων, προετοίμασε συνεδριάσεις, παρουσιάσεις και διδασκαλίες σε κάθε σχολείο, βασισμένες σε πολιτισμικές και περιβαλλοντικές γνώσεις που αποκτήθηκαν.

2. Σε όλη την πορεία  του σχεδίου κάθε σχολείο φιλοξένησε μια φορά την «Διαπολιτισμική και Περιβαλλοντική εβδομάδα».

3. Το σχέδιο βασίστηκε σε μια διαθεματική βάση και τα αντικείμενα που εμπλέκονται σε αυτό ενσωματώθηκαν στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου κάθε συμμετέχουσας χώρας.

4. Τελικά αποτελέσματα: δημιουργία δικτυακού τόπου, θέματα διδασκαλίας που χρησιμοποιήθηκαν στη διαπολιτισμική και περιβαλλοντική εβδομάδα, εμπειρία στα ψηφιακά μέσα, ανταλλαγή απόψεων μεταξύ καθηγητών και μαθητών/-τριών διαφορετικών χωρών και βιωματική ενσωμάτωση στη διαπολιτισμική διάσταση της εκπαίδευσης.

Οι στόχοι που επιτεύχθηκαν συνοψίζονται παρακάτω:

Α) Η ενθάρρυνση της συνεργατικής μάθησης σαν βασική προσωπική αξία για τους μαθητές των σχολείων.

Β) Η μελέτη της καλλιτεχνικής, ιστορικής και περιβαλλοντικής κληρονομιάς κάθε πόλης που συμμετέχει στο πρόγραμμα

Γ) Η βελτίωση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και καθηγητών των διαφορετικών χωρών. 

Δ) Η έμφαση στη σπουδαιότητα της αειφορίας για το μέλλον της ανθρωπότητας. 

Ε)   Η ενθάρρυνση της χρήσης ξένων γλωσσών, κάτι που θα βοηθήσει στην ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών. 

Στ) Η χρήση των νέων τεχνολογιών σαν μέσα επικοινωνίας. 

Οι συμμετέχουσες χώρες στο πρόγραμμα:

ΙΣΠΑΝΙΑCOL·LEGI PARE ENRIC D’OSS, CATALONIA, SPAIN
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑESCOLA SECUND’RIA DE MATIAS AIRES, SINTRA, PORTUGAL
ΡΟΥΜΑΝΙΑLICEUL I. H. RADULESCU
ΕΛΛΑΔΑ1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΕΛΛΑΔΑ

Πληροφορίες για το πρόγραμμα.