Αρχική » Tabby

037752

 

Tabby

ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ 2011 – 2015
«Εκτίμηση του Κινδύνου που διατρέχουν Νεαρά Άτομα
για Εκφοβισμό στο Διαδίκτυο»
[TABBY, Threat Assessment of Bulling Behavior
of Youngsters in Internet]

Το 1ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Έρευνα με τίτλο «Εκτίμηση του Κινδύνου που διατρέχουν Νεαρά Άτομα για Εκφοβισμό στο Διαδίκτυο», που εκπονήθηκε από το Τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με επιστημονικά υπεύθυνη την κ. Χριστίνα Αθανασιάδου, επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος. Πρόκειται για μια ερευνητική πρόταση που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΔΑΦΝΗ και στην οποία συμμετείχαν οκτώ ευρωπαϊκές χώρες (Ιταλία, Κύπρος, Ελλάδα, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Γαλλία, Ισπανία και Πολωνία).

Στόχος της έρευνας ήταν να αναπτυχθεί, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ένα εργαλείο που θα βοηθήσει τα νεαρά άτομα (μαθητές/-τριες), αλλά και τους εκπαιδευτικούς ή/και τους γονείς, να αναγνωρίζουν τους κινδύνους που συνδέονται με τη χρήση του διαδικτύου και να αναλαμβάνουν δράση, ώστε να μειώνουν τον κίνδυνο που διατρέχουν οι έφηβοι να βλάψουν άλλους ή να γίνουν στόχος τέτοιων ανεπιθύμητων συμπεριφορών στο διαδίκτυο.

Η παρούσα έρευνα περιλάμβανε κατά κύριο λόγο τη στάθμιση ενός ερευνητικού εργαλείου (ερωτηματολογίου), το οποίο εκτιμά τον κίνδυνο εκφοβιστικής συμπεριφοράς κατά τη χρήση του διαδικτύου από τους/τις εφήβους. Επιμέρους στόχος της έρευνας αποτελεί η εκπαίδευση ενός αριθμού εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών/-τριών στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου (μέσω της χορήγησης του ερωτηματολογίου), έτσι ώστε να δράσουν ως διαμεσολαβητές στα σχολεία τους και να ενημερώσουν με τη σειρά τους άλλους συναδέλφους, μαθητές/-τριες και γονείς.

Στην Α’ Φάση του προγράμματος, κατά το σχολικό έτος 2011-2012, δόθηκε ερωτηματολόγιο τόσο στην πειραματική ομάδα των μαθητών όσο και στην ομάδα ελέγχου. Το 1ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου συμμετείχε στο πρόγραμμα με πειραματική ομάδα.
Συγκεκριμένα, η πειραματική ομάδα παρακολούθησε μια ενημέρωση σχετικά με 
α) την ασφαλή  χρήση του διαδικτύου, 
β) τη σημασία και τις συνέπειες του ηλεκτρονικού εκφοβισμού και της ηλεκτρονικής παρακολούθησης και 
γ) τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να αντιμετωπίσει σχετικά φαινόμενα. Η τάξη που συμμετείχε στο πρόγραμμα κατά το σχολικό έτος 2011-2012, ήταν η Β’ Γυμνασίου.

Στη Β’ Φάση του προγράμματος, κατά το σχολικό έτος 2012-2013, συμμετείχαν οι ίδιοι μαθητές που προήχθησαν στη Γ’ Γυμνασίου και συμπλήρωσαν εκ νέου το ίδιο ερωτηματολόγιο, με σκοπό τη συγκριτική μελέτη των στοιχείων που προέκυψαν από τις απαντήσεις. Οι όποιες διαφορές στα αποτελέσματα, π.χ. ανάμεσα στις δυο ομάδες μαθητών/-τριών (πειραματική και ελέγχου), έδωσε πληροφορίες ως προς την εγκυρότητα ή/και την αξιοπιστία των ερωτήσεων του ερωτηματολογίου καθώς και ως προς την αποτελεσματικότητα της παρέμβασης.

Στη Γ’ Φάση του προγράμματος, κατά το σχολικό έτος 2013-2014, συμμετείχαν οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης Γυμνασίου. Οι μαθητές παρακολούθησαν και σχολίασαν τέσσερα video σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό και συμπλήρωσαν μια βελτιωμένη έκδοση του ερωτηματολογίου.

Στη Δ’ Φάση του προγράμματος, κατά το σχολικό έτος 2014-2015, συμμετείχαν οι μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης Γυμνασίου. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν ένα video game που σχεδιάστηκε με σκοπό την ενδυνάμωση του θέματος για το σχολικό εκφοβισμό και συμπλήρωσαν εκ νέου το ερωτηματολόγιο.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στο παραπάνω πρόγραμμα ήταν οι παρακάτω: Γεώργιος Αρβανιτίδης, Γεωπόνος και Διευθυντής του σχολείου, Παναγιώτης Παγανός, Μαθηματικός και Υποδιευθυντής, Άννα Μιχαηλίδου, Πληροφορικός, Σάββας Φράγκος, Φιλόλογος, Ευγενία Μπάτζιου, Γεωλόγος και Κονδύλω Στυλιανοπούλου, Φιλόλογος.

Πληροφορίες για το πρόγραμμα υπάρχουν στη διεύθυνση:

http://www.tabby.eu